Det är värt att slita!

Imorse när jag klev på vågen så hade jag passerat den där lilla ettriga siffran som jag slitit med de senaste tre veckorna! Äntligen kan jag lägga upp en bild med 15kgs skillnad!

20130604-122637.jpg

Jag är så nöjd över hur långt jag kommit och det är sen i januari den tredje för att vara exakt då alltså -20kg på vågen! Herre jösses, tänk att jag en gång vägt 84kg!! Nu har jag ju visserligen lagt på mig alla dessa kilon för att jag varit gravid, vilket jag gärna gjort för mina barn, dock kunde jag väl hållit in lite på pasta, pasta och ja… Pasta!! Kanske lite lakrits slank ner också! Hoppsan…..

Vet du, det är en ganska missnöjd och ledsen tjej på första bilden, nog för att jag är evigt tacksam för att jag haft lätt att bli gravid och haft relativt lätta graviditeter så känner man en otrolig press som nybliven mamma, oavsett hur många barn man har innan. Dagens samhälle pekar åt att man ska vara perfekta mamman, roliga mamman, duktiga mamman, snygga mamman, tränade mamman, smala mamman och så finns det de där exemplaren som föder barn och 2 veckor senare syns det inte! Det kan sticka lite i mina ögon, ja jag är avundsjuk på dem. Men vet du vad, jag har slitit för vart jag är idag och jag kan tacka min sambo med all hans pepp & kärlek ❤ och resten av familjen, vänner och Lchfklubben och alla underbara instagrammare, tack! Det har inte kommit gratis och inte heller har jag några bra smal-gener utan det är enbart bra kosthållning, träning och mycket mental bearbetning.

Jag mår så förbannat bra idag, imorgon och i övermorgon 😉

20130604-124012.jpg

Kan jag, ja då kan du! ❤
All kärlek, Mickan

6 thoughts on “Det är värt att slita!

Leave a Reply

