Att svettas

Det här med att svettas mellan benen alltså, finns det något värre?

Du vet, har man för stora byxor som hänger lite, så nuddar låren varandra, vilket i sin tur automatiskt leder till obehag och svett! Mina jobbrallor är ett ypperligt exempel på detta, kockbrallor är inte gjorda för tjejer punkt slut! Mina oavsett storlek hänger i skrevet och liksom skriker “här finns utrymme för pung”!! Igår var så varmt i köket att mina lår hela tiden klibbade mot varandra, mysigt eller hur?! Nu har jag två små röda märken på insidan av låren, du vet sånt där typ “bränn-märke” haha!

Idag tog jag en riktigt rask promenad på 40min med barnen i vagnen. I jeans som satt perfekt tight! Kanske lite för tight, nu stekte solen och jag blev riktigt varm! Här är dilemma två, har man för tighta brallor på sig, såna där som sitter så perfekt på rumpan. Ja då blir man ändå svettig om röven! När jag kom hem alldeles andfådd och kokvarm kändes det som om jag nästan kissat ner mig, haha!

Så vad drar vi för slutsats av detta?
Lagom är bäst?

Nä jag ska nog inte hetspw:a i jeans i framtiden haha och kanske be köket köpa in dambrallor?! 🙂

Nu passar jag på med lunch för båda yrvädren sover, halleluja för synkad eftermiddagssömn!!!

20130603-133109.jpg

6 thoughts on “Att svettas

  1. Men du, köp silkiga “mammelucker” som du kan ha under kockbyxan. Det är ju olidligt att svedas på insidan av låren

  2. Nu måste jag erkänna att jag började skratta lite. För jag jobbar nämligen äldreomsorgen och alla vet att det är väldigt få killar som jobbar inom vård och omsorg.
    Det jag vill säga att jag råkar ut för samma dilemma med min kläder på jobbet då det är varmt som denna dag. Kläderna är ju för sjutton inte gjorde för killar 😀

    • Haha det är helt okej att skratta 🙂 det var lite med humor i baktanken jag skrev det 🙂 men vad kul, att vi har samma problem fast tvärtom 🙂 vi kanske skulle byta kläder hoho

Leave a Reply

