Slicka aldrig fel sked!

God eftermiddag fina du, hoppas du mår bra?

Lunchen blev snabb idag!

Kostologik’s Sambal Oelek och vitkålspytt! 2-3portioner

500gr nötfärs
50gr smör
1-2tsk sambal oelek
Svartpeppar
Vitpeppar
1-2 klyftor vitlök
Vitkål efter tycke, jag hade ca 100gr eftersom jag vill åt mer protein.

Bryn köttfärsen i smör, ca 25gr.

20130529-135103.jpg

Blanda ner sambal oelek, vitlök och vitkål och resten av smöret.

20130529-135155.jpg

Färdigt, ta daaaa!

20130529-135219.jpg

Och…… Jag serverade med en liten klick bearnaise, Rydbergs vitlök och peppar.

Så skulle jag slicka av skeden med bearnaise, ja, jag vet man ska inte slicka skedar! Nu har jag lärt mig! Jag hade precis smakat på köttfärsen och skulle då alltså slicka av skeden, råkade mitt i allt ta fel sked, jag slickade av sambal oelek-skeden! Herre jääävlar vilken chock min mun fick, det blev såååå starkt att ögonen började tåras, köttfärsen åkte upp i näsan och jag står under kranen och hinkar vatten!!

Dagen läxa lärd!

3 thoughts on “Slicka aldrig fel sked!

Leave a Reply

