Dag 10 av 10 Matschema

Då har jag gjort de tio dagarna med strikt som jag bestämde mig för att köra. Jag har inte kunnat träna så mycket som jag önskat, nästan inget alls förutom promenader med barnen då jag är gräsänka till på fredag. Jag har inte ens hunnit få in ett hemma pass mer än lite planka med en dotter klättrandes på ryggen ❤

20130529-224338.jpg

Jag tycker det har gjort varken till eller från på vare sig mått eller vikt, jag står verkligen still på en platå nu! Vilket iofs brukar vara ganska bra, då känner kroppen själv av att den behöver andas och hämta sig. Men jag blir så förbannat frustrerad!! Haha!! Jag vill så mycket men jag får helt enkelt acceptera att det är så det är just nu 😉 och egentligen har jag redan kommit ganska långt! Det är den där fåfänga delen av mig själv som tar överhanden ibland! Ni vet, den där lille djävulen som sitter på axeln och viskar massa skit!

Jag hade tänkt köra 10dagar till fast med ett annat upplägg, ingen fokus på mat utan mer fokus på träning. Men jag lägger ner det en stund. Jag tror jag bara ska “vara” ett litet tag nu. Skippa pf och inte känna mig som en sämre människa för att jag inte fått in mina 3pass på gymmet.

Jag har att göra som det är, mamma, fotografjobb, kockjobb, planera nyöppning av restaurangjobb, hemmet osv.
Nej nu ska jag styra bort fokus från vikten och fortsätta med vad jag älskar istället, att laga varierad mat, kanske testa fram några nya recept som jag ska lägga i min receptbank till (om möjligt) den där framtida boken! Man får väl drömma 🙂

Men idag har jag iallafall ätit Sambal Oelek köttfärs och vitkålspytt, både till lunch och middag och även klämt i mig kesobröd!

20130529-225140.jpg

Nu har jag precis bölat till sista Grey’s Avsnittet, jag och katterna! Jag önskar att det snart är fredag så min älskade andre hälft kommer hem! ❤

De där tidiga kl 04 morgnarna min lille son börjat med, börjar trötta ut mig lite haha! ❤

Hoppas du haft en riktigt fin kväll!
All kärlek, Mickan

Leave a Reply

