Läkar-utlåtande

God middag kära du,

Det här hör väl egentligen inte till en “LCHF”-blogg men jag måste skriva av mig! Idag var vi på bvc för 6-mån läkarkoll på lillkillen och 18mån vaccination för min snuttistjej!
Allt gick jätte bra, barnen är friska, pigga, glada och växer som de ska!

Vår underbara Bvc-sköterska M, började gråta när Polly blev ledsen för att sprutan gjorde ont, ja jag också för den delen. Man blir så sjukt blödig när det gäller sina barn! Usch! Jag tyckte det var fint att hon brydde sig! ❤

Men till vad som irriterade mig!!
Läkaren konstaterade att Scott växer fint, perfekt efter sin egen kurva, han är en lång och ståtlig bebis! När det kom till frågor om utvecklingen och jag sa att han kröp, ja först då trodde hon mig inte “Han är ju BARA 6månader!!” men Scott briljerade och visade att han minsann kunde krypa på alla fyra och dessutom sedan sätta sig upp. Då säger tanten “Tjocka bebisar brukar vara sena i utvecklingen, så där förvånade han mig”

Eh hallååååå???!!!! För det första är inte Scott tjock någonstans han är en alldeles perfekt lite lagom lång kille och varför är det så att “tjocka” bebisar eller människor nu för all del ska klassas som sena, dumma eller helt enkelt inte smarta??!!

Sånt gör mig så förbannad! Behandla alla lika!! Är det så inom vården att man ska placeras i fack redan som spädbarn?! Fy fan!

6 thoughts on “Läkar-utlåtande

  1. Man blir mörkrädd när man läser om sådana här situationer. Fy f-n säger jag bara!!

    Stor kram!!

    • Tack 🙂 ja fy vad jag var arg! Som tur va har vi världens gulligaste sköterska till barnen som tog mitt parti!

  2. Näe! Vad är det för sjuk kommentar!? Usch!

    Vi var också på 18 månaderskontrollen idag 🙂 Och ja, det gör verkligen ont i själen när han får sprutor eller gör illa sig. Lillplutten. Som inte är så liten längre 🙂

    • Ja jädra kärring å hon var som ett höghus både på bredden och längden men inte sa jag något om det!

      Åh lilla “stora” killen! Vad fort det går! De blir så stora så fort! Hoppas att han inte blir dålig av den! Kram

  3. Hade jag hört det som mamma hade jag sagt: “det är sådana människor som du som är dumma och sen som säger att alla människor inte har ett lika värde. inte så konstigt att det finns rasism och krig när man sätter männsikor i fack och speciellt barn”. Sedan har de jag bytt vårdcentral. Även om ett barn inte är tjock så ska man inte tolerera sådant strunt prat!

    • Vi har tyvärr bara en vc här i stan och det är långt till nästa, jag har bytt läkare till barnen och jag skrädde inte direkt på orden igår, vår Bvc sköterska skulle gå vidare med det, det är jag nöjd med. Men jag kände att jag inte ville starta en hetsig diskussion där och då (jag vet hur arg jag hade blivit!) när jag hade båda barnen med mig, sånt ska de slippa höra! Även om det handlar om etik och moral så ska de slippa hamna i onödiga situationer som jag som förälder kan undvika.
      Så nej jag accepterade verkligen inte va läkaren sa igår! Tack för kommentaren och det känns bra att ni är fler som tycker som jag. Kram

Leave a Reply

