Dag 1 av 10 Matschema

Jag tycker det är svårt att lägga upp matscheman, men ni är många som vill ha det 🙂 så nu gör jag så här i 10 dagar att jag kommer lägga upp på kvällen hur min dag har sett ut.

Jag började med kaffe och kokosfett, jag äter dessa 10 dagar efter PF och egentligen ska man inte inta någon energi innan första målet mat, men jag tar alltså kokosfett i mitt morgonkaffe. Dels för att det är nyttigt, bra för fettförbränningen, bra näring och dessutom antiinflammatoriskt. 1-2tsk i kaffet!

20130520-195533.jpg

Jag bröt fastan vid 11.30 när mina barn käkade lunch! Det blev ägg, avokado, Rydbergs vitlök & pepparbea!

20130520-195703.jpg

Utöver detta åt jag ett ägg och ytterligare en kokoskaffe till mellis, men glömde fota, dessutom är det inte så snyggt fotomaterial haha!

Sen till middag blev det stekt strimlad fajitakyckling med sallad och en fajitadressing (recept kommer senare).

20130520-195858.jpg

Eftersom man äter större delen fett/protein så sticker kaloriintaget iväg en del, idag har jag medvetet lagt mig precis under 1300. 1257 för att vara exakt. Men jag räknar inte kalorier eftersom med LCHF så känner jag att jag inte behöver det. Många LCHF:are gör det, men jag personligen tycker att själva poängen med LCHF försvinner då, det är något jag vill undvika. Även om det är effektivt.

Idag blev det alltså ingen träning eftersom jag hostar och det är bättre att vila och bli frisk än att “låtsas” att man är kry och sen blir det värre. En dag jag tränar hade jag lagt in ytterligare mat, mitt mellis hade blivit större och även så middagen.

Hur har ni ätit idag?

Jag hamnade tillslut på ca 11gr/kh idag om man ska lita på shape-up appen. Jag rekommenderar att scanna in era livsmedel om ni vill ha så korrekt uträkning som bara går. Jag fyller endast i den för att få en fingervisning samt att fyller jag i den så småäter jag inte, jag är för lat för att fylla i 🙂

2 thoughts on “Dag 1 av 10 Matschema

  1. Duktig du är!!’ Tack för matschema 🙂 men får jag fråga vad du menar med att scanna in sina livsmedel? 🙂

Leave a Reply

