Inget stoppar mig att handla LCHF

Kreativiteten flödar!

Eller kanske inte 🙂
När jag behöver handla under veckan, när min sambo är på jobbet så går jag alltid med barnen. Vi har en bugaboo donkey som är alldeles utmärkt till att frakta hem varor med. Men när jag behöver handla lite större saker, som idag, blöjor till båda små tillexempel. Så funkar det inte så bra med donkeyn, jag får plats med blöjor men inget mer!

Jag brukar ju som tidigare nämnt storhandla antingen efter träning på måndagar eller när min sambo är hemma så jag slipper kånka på barn, gubbe och varor 🙂 jag föredrar att handla själv haha!

Sist testade jag varianten att ha Scott i den lilla sittdelen (ni vet babysittdelen) skitbra! Men då hade jag två val var jag skulle göra av Polly. Låta henne gå (läs springa som en busunge) eller sitta i vagnen. Hon satt i vagnen och eftersom hon är en nyfiken helt underbar 1,5åring så kom jag hem med sönderpillade varor 🙂

Så idag! Smarta mamman!! Gjorde jag tvärtom! Jag satte Polly i normala sittdelen och tog ur bilbarnstolen med Scott i! Kanon! Enda kruxet var ju: Vart fasen skulle varorna få plats?! haha!

20130517-142532.jpg

Men man löser det mesta! För det finns inte en chans i världen att jag skulle lämna dem i bilen!

20130517-142612.jpg

Nu kanske du undrar, varför handla jag inte igår kväll? Svar: Jag var för lat!

Varför handlar jag inte ikväll? Svar: Jag jobbar på O’Learys ikväll! 🙂

Vet ni, det är så skönt att jag ska jobba ikväll, att morgondagen är fullspäckad och att jag jobbar på söndag igen! 😉 Vi har beställt en Husqvarna robotgräsklippare 380 (tror jag den hette?) Ja ja iallafall min sambo har redan döpt den till Megatron, planerat vart den ska bo, fnissar som en fjortis när han tänker på den och ja nu kom den idag med DHL, till TIBRO, haha! Där får den alltså stanna tills på måndag! Inte en chans att vi hinner hämta den idag innan ja ska jobba och i helgen är det stängt! Undra vem som drog nitlotten, Megatron som nu står på ett lugnt lager och har rena spa-helgen eller jag som kommer få hål i öronen och bo ihop med en sambo som längtar mer efter Meg än ett barn efter julafton? 🙂 Jag hoppas att ni förstår att jag älskar min sambo med hela mitt hjärta och lite till när jag skriver det här! (Hör du det älskling!)

Leave a Reply

