Kanske kan jag inspirera lite

Den här bilden la jag upp på instagram i morse! Mycket tack vare att Grymma Sofie delade med sig av sin resa so far…

20130514-105122.jpg

Jag har tyvärr inga bilder i samma stuk från första början, när jag började min resa! Men här skiljer det ca 10-12kg från första till sista bilden!

Jag klappar faktiskt mig själv på axeln och känner att jag är nöjd med vad jag åstadkommit. Jag har sammanlagt sen dagen efter Scott föddes gått ner 25-30kg, mycket var ju vatten och bebisvikt såklart! Men sen i januari så har jag kämpat mig ner ca 15-17kg och ligger nu på en “må bra” vikt, jag känner mig med tillfreds med mig själv än jag gjort på väldigt länge!

Jag tycker själv att jag ändrat mitt synsätt till mat, till det bättre. Jag äter nu mer flera gånger om dagen, vilket jag tidigare misshandlat min kropp med, att vissa dagar inte äta alls, ni vet sån där kroppsmisshandel där man försöker svälta sig smal. Jag har testat “bantningspiller”, shakes m.m ja jösses!!!

Nu äter och tränar jag rätt för en hållbar kropp och livsstil! Jag är mycket nöjd med mitt val och ångrar inte en sekund!

Jag vill vara en pigg, glad och snygg mamma/sambo och jag vill leva länge!

Det har inte alltid varit lätt, jag måste peppa mig själv med såna här jämförelser. Jag är evigt tacksam till min familj, mina vänner och en helt otrolig inspirationskälla är alla kämpar på instagram. Jag är tacksam till LCHFklubben dels för pepp och för att jag får chansen att blogga här och dela med mig av min resa! ❤

Men allra mest tacksam är jag nog till min sambo, min underbara blivande man som på sitt alldeles egna sätt peppar, kanske mer än han tror och för att det aldrig är något problem för mig att ta mig tid till att träna! ❤ och min lillasyster då såklart som skriker på mig på gymmet 🙂

Jag är en bit på väg, inte i mål, men jag kan nu mera se att vägen dit börjar bli rakare!

8 thoughts on “Kanske kan jag inspirera lite

  1. Vilket resultat!! Jag förstår att du känner dej tillfreds med den förändringen!! Jag är mycket imponerad av dej!! Visst är det skönt med folk runt omkring en som peppar o hjälper till!!

  2. Gud va motiverad jag blev när jag såg sig ! Jag börjar idag med lchf jag fick mitt andra Barn 31 jan i år o gick upp hela 30(!)kg under graviditeten jag har lyckats gå ner 20 nu men tänkte prova lchf har du några tips? Min motion består av en timmes powerwalk o stort sett varje dag o lite mag övningar hemma! Räcker det tror du? Tacksam för svar !

    • Åh tack, vad kul att kunna inspirera 🙂 ja jag tror du kommer långt med PW:s och lite hemmaövningar. Stressa inte för mycket med att gå ner för då släpper inte kroppen på kilona utan det blir svårare och så blir man mer stressad och då blir det en ond cirkel. 🙂 jag gick också upp runt 30kg från min första till min siste, jag har bara 1 år o 5 år mellan dem så han inte gå ner något alls mellan haha! Lycka till och fråga bara om det är något 🙂 kram

Leave a Reply

