Baconaise med omelett

20130514-230103.jpg

Idag har jag varit lite seg!
Lille killen har haft svårt att sova i natt så jag har delat kudde med min myspojk och han är sådär så han gärna vill ligga klistrad så svetten lackar, nog för att jag älskar mys och närhet men jag ogillar svett haha, men huvudsak var att han fick lite sömn. Det händer mycket i en liten 6månaders skalle som måste bearbetas ❤

Till kvällsmat blev det omelett! Kan ha varit de snyggaste omeletterna jag någonsin stekt haha!

Kostologik’s omelett (basrecept)
1pers

3ägg
2msk grädde
Nypa muskot
Nypa vitpeppar
Smör att steka i

Blanda att i en bunke, smält smöret i pannan och sänk sen temperaturen, häll i äggblandningen och stek på låg-medelvärme i ca 4-5min. Sen kan du fylla den med vad du vill och vika ihop den eller vika ihop den och servera den som den är 🙂

Jag gjorde en röra på bacon som jag döpt till Baconaise 😉

Kostologik’s Baconaise (röra)

1 pkt bacon
1dl crème fraîche
1dl majonäs
Chiliflakes
Citronpeppar
Oregano
Några droppar citronsaft
1 vitlöksklyfta
1/3 finhackad rödlök/purjolök

Stek bacon krispigt och låt rinna av. Blanda crème fraîche, majonäs, alla kryddor, vitlök och lök. Låt stå lite innan servering. Så enkelt och så gott!

Du kan ta bort majonäsen ur röran och då även göra den varm 🙂 super super gott!! Även tillsätta grillkrydda eller LCHFklubbens tacokrydda!

20130514-230044.jpg

Leave a Reply

