Ugnsbakad Aubergine

Igår så gjorde jag “snabbmat” till mig! Resten av familjen åt rester medan jag var på Ica och handlade.
Snabb mat kan vara nog så gott!

Kostologik’s Ugnsbakade oregano Aubergine
1pers

1 aubergine
Olivolja
Oregano
Chiliflakes
Riven ost

Dela Aubergine på längden, ringla över olja, det sugs upp i auberginen, krydda med oregano och chiliflakes strö sen riven ost över. In i ugnen i ca 20min på 200gr.

Igår serverade jag med ugnsbakad zucchini och peppar/vitlöksbearnaise (Rydbergs) så gott!
Men det är även otroligt gott att servera med en sallad eller som tillbehör till en god köttbit!

20130509-065139.jpg

2 thoughts on “Ugnsbakad Aubergine

Leave a Reply

