Lätt mat

Goooood underbar morgon otroligt fina du,

Jag är fylld av energi och känner ett lugn i hela kroppen! Den här sommaren kommer bli bra!

Det är första sommaren på två år som jag inte är gravid, som jag äger min egen kropp och där jag inte behöver önska en sval sommar för att slippa svullna fötter, svettas onödigt mycket och känna mig som en flodhäst likt Moto-Moto i Madagascar!

I går var det ju bara helt underbart med all sol och det verkar bli likadant idag!

20130508-072123.jpg

Jag satt ute i solen med min kaffe medan barnen sov, försökte börja läsa mina kurslitteratur men fastnade som vanligt med mobilen i näven och surfade bloggar och recept 🙂

Igår åt jag en lätt kvällsmat!

Kostologik’s ägg/kasslerröra
1-2pers

50-100gr kassler
2 ägg
1/4 Rödlök
Citronsaft
Svartpeppar
2msk majonäs
1msk crème fraîche

Finhacka kassler, dela äggen på tvären två gånger i äggskäraren, hacka löken fint, blanda med crème fraîche, majonäs och krydda med peppar och citron.

Jag avnjöt min röra med sallad och brie!
Enkelt, lätt, gott och mättande!

20130508-072610.jpg

Jag gillar inte “tung” mat när det är varmt ute… Nä “tung” mat hör nog mer hemma en kylig dag haha!

Senare så kikade svägerskan Anna förbi och jag fick en anledning till att dricka lite vin, hihi! Så gott, så mysigt!

Så där satt vi på balkongen med varsitt glas vin medan mannen i huset nattade barn, så mysigt!
Jag har dessutom fått lite färg!

Leave a Reply

