Kasslergratäng

20130507-155709.jpg

Jag brukar försöka få lite matförslag av min käre blivande man ❤ igår föreslog han kasslergratäng och så önskade han chilisås och kanske lite ananas…..

Så det är precis vad han får idag till middag!

Kostologik’s Kasslergratäng med ananas och chili
4 pers

500gr fin kassler
1-2 dl chilisås (ICAs har minst socker men idag blev det Heinz, allra bäst är ju att göra egen, men det var jag för sol-åpen för)
2 klyftor vitlök
Svartpeppar
Vitpeppar
2 dl grädde
1 dl crème fraîche
Ananas
Riven ost

Tärna kasslern fint, jag har fettrandsfobi så jag rensar alltid bort det först.
Fräs i smör i stekpanna. Tillsätt vitlök, vit och svartpeppar. Häll över chilisås, grädde och crème fraîche, låt puttra.

Jag har faktiskt fullkornsbulgur i botten av min form, den är till familjen. För dig som vill ha LCHF så använd dig av blomkålsris eller riven zucchini i botten, eller inget alls och servera med grönt bredvid.

Häll kasslerbladningen i formen, lägg på ananas och toppa med riven ost och chiliflakes, in i ugnen på 200gr i ca 15-20 min.

Superlätt och supergott!

Jag själv äter ju varken bulgur eller ananas (jävulens påfund förutom i älsklings ananaspaj!!) 😉 och du som inte äter frukt, så ta bara bort den 🙂

20130507-155648.jpg

Ta daaaaa!!! Ni får se senare vad jag ska äta för göttit!! Även det kassler!

Leave a Reply

